Proses

Dalam meniti kehidupan kita memerlukan bantuan masyarakat, sahabat dan mungkin dari kumpulan tertentu. Kadang-kadang pula orang perlukan bantuan dari kita. Begitulah kitaran kehidupan. Anehnya penulis kadang-kadang merasakan permintaan  itu tidak berapa bersesuaian.

Oleh itu penulis perlu  belajar lebih lagi untuk mudah menghulurkan bantuan bila diperlukan. Kadang-kadang penulis rasa berat untuk membuat sesuatu bila diminta, namun hati ini perlu diasuh dalam membina sifat setiakawan dan tolong-menolong. Kerana merasakan diri diambil kesempatan oleh orang lain dan sentiasa “give in” memberi sahaja, ada masanya penulis merasakan kita tidak mahu melakukan sesuatu.

Ada masanya rasa menyesal pulak kerana tidak ingin membantu, tetapi dek takut menjadi takbur, tak tahan kalau orang berkata, hai tak dak orang lain ke, kadang-kadang sakit juga telinga.

Cuma melepas rasa minggu ini.

Hari Jumaat lalu berpeluang menikmati suasana makan malam diatas bot mengelilingi tasik di Putrajaya, nyaman bertemankan peserta kursus dari kazakhstan, pakistan, singapura, maldives, indonesia, thailand, jepun, korea, hong kong dan lain2 negara serantau.

4 Responses to “Proses”

  1. Bila nak mai Sarawak? Duit banyak mailah makan angin sini. Cuti sekolah ni bolehlah kot.

  2. Kazahstan? Aaaahhh seronoknya!

  3. Yo,

    Boleh tengok gambar kat Putrajaya tu, kat sini

    http://sg.pg.photos.yahoo.com/ph/angelyap73/my_photos

    minah kazahstan tu dua2 kuat hisap rokok, nama dia studenina helena, masa makan dok sebelah aku, macam2 cerita.

    din kalau ikut plan aku pi swak 18/8, mana aku nak cari kereta kat kuching buat sewa… apa yang patut akku bawa famili pi tengok..

    roger

  4. nampak macam adek beradik Tengku Azman pun ada..dalam foto galeri tu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: