Lagak manusia

Apa khabar! Moga minggu ini merupakan minggu yang paling produktif dalam hidup anda. Diharapkan minggu hadapan lebih baik lagi hendaknya.

Bukan tujuan penulis ingin memburukkan sesiapa. Hakikatnya dijadikan manusia dari berbagai rupa paras, bangsa dan warna kulit untuk kita kenal dan belajar darinya. Mungkin kita dari keluarga dan latarbelakang yang sama, namun kehendak, pendirian, naluri dan persepsi kita mungkin berbeza. Apatah lagi, yang berbeza latarbelakang, agama, ekonomi dan cara mereka dibesarkan.

Namun saban hari, kita menyaksikan lakonan manusia yang cuba mendapatkan keredhaan manusia lain, untuk kepentingan sendiri. Mereka yang dalam permainan ini, menganggap ia sebagai perkara biasa, malah memandang mereka yang bukan dari golongan mereka, dengan penuh rasa curiga.

Biarlah kita bekerja kerana Allah, biarlah kita bersahabat kerana Allah, biarlah kita hidup dalam mencari keredhaan Ya Rahman dan Ya Rahim. Moga kita diberi ilmu yang bermanfaat, dan dijauhkan dari sifat yang tercela, dan diselamatkan dari mereka yang zalim.

Wassalam.

One Response to “Lagak manusia”

  1. Pasal tu lah kena jaga jaga dengan manusia uslock!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: