Cuaca

Kuala Lumpur sekarang agak panas dari biasa. Mungkin ramai yang kurangkan aktiviti luaran seperti main golf, ke pantai dsbnya. Kemungkinan tempat-tempat seperti di Kedah, Perlis  dan Langkawi lagi terik dari KL.

Awal pagi ini hujan gerimis kembali menyapa KL, menumpulkan minat penulis untuk berenang se lap  dua sebelum memulakan aktiviti harian lain.

Antara aktiviti hujung minggu ini, menghantar anak ke aktiviti mingguan mereka, menanti orang datang kerumah, menjalani kursus di pagi minggu, membaca berita di RTM, mencari barang keperluan rumah dan jika sempat mungkin bersarapan bersama isteri di luar. Mungkin kehidupan saya  tak sama seperti kehidupan Nordin di Sri Aman.

Tapi baru ini tertarik apabila terbaca tentang udang galah di Kg Merlak di Sungai Rompin, mungkin jika kelapangan ingin juga membawa keluarga berjalan ke sana. Katanya musim udang galah dalam March, tak tahu samada ada atau tidak masa ini.

Minggu depan ada AGM syarikat dan juga kursus bina pengurusan yang akan diadakan di P. Dickson bermula Jumaat 6 April hingga keesokan harinya. Penulis terlibat dalam jawatankuasanya.

Diharapkan keadaan cuaca akan bertambah baik hendaknya, dan kehidupan keluarga kita bertambah bahagia hendaknya.

Wassalam. 

2 Responses to “Cuaca”

  1. nordinsulaiman Says:

    Saidi,
    Aku la ni dah ketagih blog. Lagu ni bahaya takut prestasi merosot. La ni aku dok cuba masuk coundown pulak. Jadi boleh tahu berapa hits. Aku dah jumpa tapi masih belum berjaya nak buat. Aku ingat nak buat senarai link blog member2 kita. Boleh tukar2 cerita.

  2. Nordin,

    X payah nak risau aper, hang boleh blog ni sekali-sekala, lagipun isi blog hang tu mantap dan terkini. Bawa faedah kepada kawan-kawan. Nanti kita link dengan kawan2 yang lain. Aku pun tak reti nak buat vistors count tu lagi. nanti aku cari

Leave a Reply

